SERWIS REJESTRACYJNY
Opis szkolenia |
5-6.10.2020 (poniedziałek-wtorek), Łódź
SZKOLENIE ODWOŁANE
Dr Barretta ma bogate, ponad sześćdziesięcioletnie doświadczenie aktywności zawodowej. Jej praca jest przykładem witalności i afirmacji życia. Ukazuje, jak można kierować aktywnością zawodową tak, by zachować pasję i ciekawość oraz skutecznie radzić sobie z emocjonalnymi obciążeniami. Podczas warsztatów dzieli się bogactwem swojego życiowego oraz terapeutycznego doświadczenia. Ci z terapeutów, którzy choć raz w nich uczestniczyli, pamiętają, jak łatwo przyjąć atmosferę głębokiej wewnętrznej pracy, jaką tworzy ta niezwykła osoba.
W młodości zafascynowana siłą i skutecznością języka, ukończyła zaawansowane szkolenie w NLP pod kierunkiem Johna Grindera i Judith De Lozier. To doświadczenie zachęciło ją do nauki u Dr M.H. Ericksona.
Spędziła ponad 100 godzin obserwując terapeutyczną pracę Ericksona i dyskutując różne aspekty specyficznych interwencji. Czerpała inspirację z elegancji, z jaką posługiwał się językiem. „Używał go z niezwykłą precyzją – z wprawą doskonałego chirurga (…) Kiedy superwizowałam u Niego swoją pracę, ubierał swoje odpowiedzi w barwne wielowątkowe metafory. Mogłam je później dopasować do indywidualności pacjentów.”
Dr Barretta ma polskie korzenie. Jej ojciec wyemigrował z Polski. Był muzykiem. W 1939 roku jako stypendystka Fundacji Kościuszkowskiej miała rozpocząć studia w Polsce. Jest nestorką psychoterapii ericksonowskiej. Kilkakrotnie prowadziła dla nas zajęcia z mężem Philem, a w roku 2015 i 2018 z córką Jolie.
| Koszt: 980 zł. | Zapisz na szkolenie |
Opis szkolenia |
13-14.11.2020 - Anna Wierzbowska
szkolenie odbędzie się on-line
Warsztat poświęcony jest ukazaniu postaci wszechstronnego terapeuty, przybliżeniu ducha jego terapii, sposobu myślenia o człowieku i filozofii życiowej. Główną ideą terapii ericksonowskiej jest wywołanie zmiany przez uruchomienie zasobów tkwiących w człowieku, otworzenie dostępu do konstruktywnych aspektów nieświadomości, zorientowanie na przyszłość w celu twórczego przeorganizowania reakcji. Uczestnicy będą mieli możność poznania zasadniczych cech i reguł strategicznej interwencji terapeutycznej oraz zdobycia praktycznych doświadczeń.
1. Podstawowe założenia i zasady terapii ericksonowskiej.
2. Ukierunkowanie na przyszłość i pozytywna orientacja terapii.
3. Wydobywanie zasobów potrzebnych do zmiany i rozpoznawanie indywidualności klienta.
4. Przykłady stosowania zasad ericksonowskich w pracy terapeutycznej - pokazy video (M.H.Erickson, J.Zeig, B.A. Erickson, B.Geary, E.Rossi).
Warsztat zalecany jako wprowadzenie do szkolenia z Hipnozy Ericksonowskiej.
| Koszt: 390 zł | Zapisz na szkolenie |
Opis szkolenia |
Poznań: I. 16-17.04.2021, II. 14-15.05.2021, III. 18-19.06.2021, IV. 10-11.09.2021, V. 1-2.10.2021
Krzysztof Karauda, Anna Wierzbowska, Dorota Młynek-Nowaczyk, Katarzyna Zaborska, Inga Nowak-Dusza
Proponowany cykl zajęć jest zmodyfikowaną wersją cyklu, realizowanego poprzednio pod tytułem „Spotkanie, zasoby, proces” - kształcenie praktycznych umiejętności pomocy psychologicznej. Aktualny cykl pięciu spotkań umożliwia poznanie podstawowych aspektów psychoterapii, ale także w większym stopniu niż dotychczas, wprowadza w istotę i specyfikę terapii ericksonowskiej.
Celem zajęć jest dostarczenie doświadczeń i rozwijanie umiejętności praktycznego stosowania podejścia strategicznego w terapii indywidualnej pacjenta.
warsztat I. Kontrakt terapeutyczny.
1. Istota terapii ericksonowskiej - metafory psychoterapii.
2. Systemy pomocy klinicznej. Zasady etyczne psychoterapeuty.
3. Razem czy osobno - formy terapii.
4. Kryteria kwalifikacji, warunki konieczne do prowadzenia terapii, motywacja do terapii.
5. Zawarcie kontraktu terapeutycznego, budzenie nadziei i pozytywnych oczekiwań, zasady spotkań.
6. Świadomy i nieświadomy cel terapii.
warsztat II. Kontakt i relacja terapeutyczna.
1. Model efektywnej komunikacji - dostrojenie i prowadzenie, posługiwanie się językiem klienta, rozpoznawanie mowy ciała.
2. Pozycje słuchania terapeutycznego wg. Enrighta.
3. Zjawiska transowe w relacji pacjent-terapeuta.
4. Sposoby budowania współpracy z pacjentem.
5. Spożytkowanie oporu.
warsztat III. Dynamika procesu terapeutycznego.
1. Zasiewanie idei zmiany.
2. Rozpoznanie indywidualności pacjenta i jego zasobów w kontekście rozwojowym i systemowym.
3. Planowanie strategii terapii.
4. Fazy procesu terapii - dostrojenie i prowadzenie.
5. Dynamika sesji terapeutycznej.
6. Efektywność psychoterapii.
warsztat IV. Zasoby terapeuty i pacjenta.
1. Idea spożytkowania w terapii ericksonowskiej.
2. Wydobywanie i rozpoznawanie zasobów pacjenta.
3. Osoba terapeuty - rozpoznawanie i spożytkowanie własnych zasobów w prowadzeniu procesu.
4. Spożytkowanie kreatywności pacjenta i terapeuty.
5. Granice w relacji, stopień wyodrębnienia, stabilności i tożsamości terapeuty.
warsztat V. Trenowanie umiejętności prowadzenia sesji terapeutycznej.
1. Rozwijanie umiejętności terapeutycznych – nawiązania kontaktu i stworzenia relacji z pacjentem.
2. Ćwiczenie umiejętności tworzenia planu i strategii terapii w oparciu o diagnozę ericksonowską.
3. Niedyrektywna komunikacja z pacjentem.
4. Zasoby pacjenta oraz terapeuty w procesie terapii.
5. Spożytkowanie obserwacji w celu udzielenia informacji zwrotnych uczestnikom zajęć.
Kolejny cykl rozpocznie się wiosną 2022 roku.
| Koszt: 1480 zł | Zapisz na szkolenie |
Opis szkolenia |
4-5.12.2020 – Katarzyna Zaborska
szkolenie odbędzie się on-line
1. Właściwości transu.
2. Tworzenie relacji zachęcającej do uczenia się kierowania własnym życiem.
3. Planowanie zmiany – wbudowanie rozwiązań do celu, produktywne wykorzystanie sygnałów nieświadomości.
4. Autohipnoza jako narzędzie lepszego samopoczucia, rozumienia siebie, pogłębiania kontaktu ze sobą i budowania samoakceptacji.
5. Spożytkowanie w rozwiązywaniu codziennych problemów, powracających symptomów, wspomagania autoregulacyjnych procesów w organizmie.
6. Metody autoindukcji i zasady formułowania sugestii hipnotycznych.
7. Kiedy nie stosować autohipnozy.
| Koszt: 390 zł | Zapisz na szkolenie |
Opis szkolenia |
Wrocław, Joanna Szczepańska-Gieracha
SZKOLENIE ODWOŁANE
Szkolenie uczy krok po kroku jak wykorzystać metaforę Ogrodu Odrodzenia we wspieraniu procesu zdrowienia. Jest skierowane do osób, które w swej praktyce zawodowej pracują z pacjentami chorymi somatycznie lub niepełnosprawnymi. W pierwszym dniu warsztatu uczestnik pozna strukturę sesji terapeutycznej opartej na metaforze ogrodu, który z pewnych przyczyn osłabł i zszarzał, dlatego teraz wymaga pracy i zaangażowania, aby na nowo odżył. W drugim dniu warsztatu uczestnik nauczy się budować inne metafory, szyte na potrzeby konkretnego pacjenta, aby skutecznie wspierać jego powrót do zdrowia, wzmocnić motywację do aktywnego udziału w procesie leczenia lub rehabilitacji. Udział w warsztacie pomoże także odkryć i wzmocnić własne zasoby, ważne nie tylko w kontekście dbania o swoje zdrowie, ale także odzyskiwania wewnętrznej równowagi po trudnych doświadczeniach życiowych.
1. Systemowe tło choroby i niepełnosprawności.
2. Aktywna i pasywna postawa w zmaganiach o zdrowie.
3. Poczucie własnej skuteczności w procesie leczenia i rehabilitacji.
4. Ukryte zasoby pacjenta i terapeuty w poszukiwaniu najlepszego rozwiązania.
5. Nowe technologie (telemental health, wirtualna terapia) jako wsparcie procesu zdrowienia.
6. Choroba jako załamanie linii życiowej lub szansa wprowadzenie istotnych zmian w życiu.
| Koszt: 390 zł | Zapisz na szkolenie |
Opis szkolenia |
szkolenie online: 22-23.01.2021 – Anna Wierzbowska
1. Funkcja diagnozy w psychoterapii.
2. Podstawowe systemy diagnostyczne ICD, DSM.
3. Wybrane systemy diagnostyczne użyteczne w psychoterapii: rozwojowy, ericksonowski.
4. Analiza przypadku.
5. Autodiagnoza.
Warsztat dostarcza doświadczeń i możliwości ćwiczenia umiejętności praktycznych. Umożliwia rozpoznanie i ocenę własnych osobistych tendencji w relacji z klientem. Pozwala na porównanie różnych sposobów rozumienia procesu diagnostycznego w terapii.
| Koszt: 390 zł | Zapisz na szkolenie |
Opis szkolenia |
szkolenie online: 5-6.03.2021 – Krzysztof Karauda
Celem szkolenia jest prezentacja założeń Teorii Poliwagalnej Stephena Porgesa oraz ich praktycznych zastosowań w pracy terapeutycznej.
Teoria poliwagalna opisuje związek między zmianami filogenetycznymi w autonomicznym układzie nerwowym, fizjologią organizmu, a zachowaniami społecznymi. Pokazuje w jaki sposób stres i doświadczenia traumatyczne wpływają na regulację autonomiczną i zachowania społeczne, poczucie wewnętrznej spójności oraz więzi z innymi, w tym zaangażowanie, altruizm i miłość. Świadomość istnienia i zdolność rozpoznawania u siebie i pacjenta fizjologicznych reakcji na autonomicznie wykryte przez organizm bezpieczeństwo, niebezpieczeństwo i zagrożenie życia, można spożytkować jako podstawę strategii leczenia. Stres i trauma przerywają naturalną samoregulację układu nerwowego, co powoduje, że tworzy on wzorce ochrony, które obejmują zmiany w fizjologii i aparacie psychicznym. Utrwalenie tych wzorców może skutkować usztywnieniem reakcji psychofizycznych w kontakcie ze sobą i z innymi. Wpływa również na wygląd fizyczny oraz zmiany somatyczne.
1. Założenia Teorii Poliwagalnej.
2. Ewolucja systemu zaangażowania społecznego.
3. Odzyskiwanie poczucia bezpieczeństwa.
4. Rytmy regulacji wagalnej i śledzenie zmian stanu autonomicznego.
5. Deficyty w regulacji Systemu Zaangażowania Społecznego a praktyka kliniczna.
6. Neurofizjologia miłości i więzi.
7. Ćwiczenia praktyczne.
| Koszt: 390 zł | Zapisz na szkolenie |
Opis szkolenia |
Katowice: I. 9-10.10.2020; II. 6-7.11.2020; III. 20-21.11.2020; V. 29-30.01.2021; VI. 12-13.02.2021; VII. 26-27.03.2021; VIII. 23-24.04.2021; IV. 14-15.05.2021; IX. 17-18.09.2021
Katarzyna Szymańska, Anna Wierzbowska, Jolanta Berezowska, Aleksandra Nowak, Lucyna Lipman, Krzysztof Klajs, Małgorzata Skubacz, Krzysztof Karauda, Dorota Młynek-Nowaczyk
Proponowany cykl zajęć umożliwia poznanie podstawowych aspektów pracy z rodziną i systemem.
warsztat I. STRATEGICZNA TERAPIA RODZIN – DIAGNOZA ZJAWISK TRANSOWYCH.
Katarzyna Szymańska
1. J. Haley jako twórca terapii strategicznej.
2. Cechy rodziny dysfunkcjonalnej a cele terapii strategicznej.
3. Symboliczna praca z objawem - eksternalizacja objawu.
4. Zmiana wzorców interakcji w rodzinie.
5. Wykorzystanie metafory w docieraniu do zasobów rodziny.
6. Zadania domowe i budowanie umiejętności jako narzędzia zmiany.
7. Wykorzystanie rytuałów rodzinnych dla utrwalenia efektów i zakończenia procesu terapii.
warsztat II. KONTRAKT W TERAPII RODZIN.
Anna Wierzbowska
1. Fazy pierwszego wywiadu.
2. Wstępna diagnoza systemu.
3. Modyfikacje kontraktu w zależności od specyfiki zgłaszanego problemu.
4. Rozpoznawanie etapu gotowości do zmiany i wzmacnianie motywacji.
5. Ustalanie kierunku dalszej terapii.
6. Sporządzanie raportu z pierwszego wywiadu.
warsztat III. GENOGRAM KLASYCZNY.
Jolanta Berezowska
1. Genogram - zasady tworzenia map systemów rodzinnych: schematy rysowania i symbole, przykładowe genogramy rodzin.
2. Zasady i metody prowadzenia wywiadu przy tworzeniu genogramu klasycznego.
3. Diagnozowanie na podstawie informacji zebranych przy użyciu genogramu klasycznego: interpretowanie struktury rodziny, wzorce relacji w rodzinie-relacje trójkąta, rozpoznawanie ról w rodzinie, interpretacja faz cyklu życiowego, rozpoznawanie zasobów rodziny.
4. Genogram jako narzędzie w psychoterapii rodzinnej: przekazy międzypokoleniowe, zgłaszany problem a kontekst rodzinny.
5. Warianty pracy z genogramem -genogram przestrzenny.
6. Szkolenie zakłada pracę uczestników nad własnym genogramem lub genogramem pacjenta.
warsztat V. HIPNOZA W TERAPII RODZIN.
Lucyna Lipman
1. Korzyści płynące ze stosowania hipnozy w terapii rodzin.
2. Diagnoza zjawisk transowych w systemie.
3. Trans objawowy, a trans terapeutyczny w pracy z rodziną.
4. Spożytkowanie kreatywności rodziny w budowaniu technik hipnotycznych.
5. Zasady wprowadzania hipnozy podczas sesji terapeutycznych.
6. Analiza przypadków klinicznych, ćwiczenie umiejętności praktycznych, demonstracje.
warsztat VI. ERICKSONOWSKI GENOGRAM PRZYSZŁOŚCI.
Krzysztof Klajs
Warsztat jest prezentacją autorskiej metody Ericksonowski Genogram Przyszłości. Metoda ta jest wynikającym z moich wieloletnich doświadczeń wzbogaceniem tradycyjnej wersji genogramu o elementy ericksonowskie, a zwłaszcza transowe zjawisko progresji w czasie. Metoda ta ma zastosowanie zarówno w terapii indywidualnej, jak i rodzinnej.
1. Zasady konstruowania Ericksonowskiego Genogramu Przyszłości – kolejne kroki.
2. Transowe aspekty EGP.
3. EGP jako rytuał.
4. Relacyjne aspekty w tworzeniu i pracy z EGP. Pozycja pacjenta i pozycja terapeuty.
5. Problemy kliniczne i obszary zastosowań EGP. Wskazania i przeciwwskazania stosowania EGP.
Ponieważ część zajęć będzie uwzględniać własne doświadczenia Uczestników, można przywieźć ze sobą ustne opowiadania / historie / przekazy, a także fotografie, pamiątki i rodzinne skarby. Będą one przestrzenią, z której zrobimy dobry użytek.
warsztat VII. TERAPIA RODZINY Z DZIECKIEM PRZEWLEKLE CHORYM.
Krzysztof Karauda
Długotrwała choroba dziecka i jej wpływ na rodzinę.
Zasoby i szczególne zadania wybranych członków rodziny (matka, ojciec, rodzeństwo, dziadkowie).
Strategie lepszego radzenia sobie z długotrwałą chorobą na przykładach wybranych chorób somatycznych
i psychicznych.
Spojrzenie systemowe na sytuację osoby chorej i jej otoczenia.
Jak lepiej pomagać – czyli diagnoza potrzeb i motywacji systemu.
Prezentacja przypadków, superwizja.
warsztat VIII. SZYTE NA MIARĘ - PRACA TERAPEUTYCZNA Z RODZINĄ PATCHWORKOWĄ.
Krzysztof Karauda
Wzrasta liczba osób żyjących w rodzinach rekonstruowanych, nazywanych również rodzinami patchworkowymi. Tworzone w ten sposób systemy rodzinne są złożone, powiązane licznymi zależnościami, świadomymi
i ukrytymi. Praca z rodzinami patchworkowymi stanowi dla psychoterapeutów wyzwanie. Wymaga umiejętności rozpoznawania tkwiących w takiej rodzinie sił, sprzężeń, zasobów. Budowane interwencje muszą uwzględniać dynamikę zarówno osób uczestniczących w terapii jak i ich bliskich poza gabinetem. Warsztat jest przeznaczony dla terapeutów pracujących z rodzinami patchworkowymi oraz terapeutów pracujących indywidualnie z osobami, które wychowywały się w rodzinach patchworkowych.
1. Charakterystyka i specyfika rodziny patchworkowej (role, prawa i obowiązki, dynamika, zasoby).
2. Fazy rekonstrukcji i zadania każdego etapu – próba konceptualizacji.
3. Diagnoza oraz spożytkowanie zjawisk transowych w rekonstruowanych, wspólnotach rodzinnych.
4. Formułowanie celów i interwencji terapeutycznych.
5. Analiza przypadków klinicznych, ćwiczenie praktycznych umiejętności, demonstracje.
warsztat IV. ERICKSONOWSKIE METODY PRACY Z RODZINĄ.
Aleksandra Nowak
1. Kiedy dziecko „zaprasza” rodzinę do terapii.
2. Planowanie terapii (diagnoza rozwojowa rodziny, określanie zasobów i obszarów deficytowych, konstruowanie interwencji terapeutycznych).
3. Specyfika pracy terapeutycznej z rodzinami na różnych etapach rozwoju – metody, przykłady kliniczne.
4. Techniki terapeutyczne (metafory, rytuały, zadania domowe, itp.)
5. Wybrane zagadnienia kliniczne (opisy przypadków).
warsztat IX. SUPERWIZJA W TERAPII RODZIN.
Dorota Młynek-Nowaczyk
Superwizja jest jednym z podstawowych sposobów uczenia się psychoterapii. Warsztat kończący Studium będzie służył pogłębianiu, rozwijaniu i podsumowaniu nabytych umiejętności pracy z systemem rodzinnym.
Będzie opierał się głównie na materiale przedstawiającym pracę własną z rodzinami prowadzoną przez uczestników Studium.
Koszt Studium: 2900 zł (liczba miejsc ograniczona)
Pierwszeństwo mają osoby zgłaszające się na całość.
Jeśli są wolne miejsca – koszt jednego warsztatu: 390 zł
Kolejny cykl rozpocznie się jesienią 2022 roku.
| Koszt: cały cykl: 2900 zł | Zapisz na szkolenie |
Opis szkolenia |
Katowice: I. 9-10.10.2020; II. 6-7.11.2020; III. 20-21.11.2020; IV. 18-19.12.2020; V. 29-30.01.2021; VI. 12-13.02.2021; VII. 26-27.03.2021; VIII. 23-24.04.2021; IX. 14-15.05.2021
Katarzyna Szymańska, Anna Wierzbowska, Jolanta Berezowska, Aleksandra Nowak, Lucyna Lipman, Krzysztof Klajs, Małgorzata Skubacz, Krzysztof Karauda, Dorota Młynek-Nowaczyk
Proponowany cykl zajęć umożliwia poznanie podstawowych aspektów pracy z rodziną i systemem.
warsztat I. STRATEGICZNA TERAPIA RODZIN – DIAGNOZA ZJAWISK TRANSOWYCH.
Katarzyna Szymańska
1. J. Haley jako twórca terapii strategicznej.
2. Cechy rodziny dysfunkcjonalnej a cele terapii strategicznej.
3. Symboliczna praca z objawem - eksternalizacja objawu.
4. Zmiana wzorców interakcji w rodzinie.
5. Wykorzystanie metafory w docieraniu do zasobów rodziny.
6. Zadania domowe i budowanie umiejętności jako narzędzia zmiany.
7. Wykorzystanie rytuałów rodzinnych dla utrwalenia efektów i zakończenia procesu terapii.
warsztat II. KONTRAKT W TERAPII RODZIN.
Anna Wierzbowska
1. Fazy pierwszego wywiadu.
2. Wstępna diagnoza systemu.
3. Modyfikacje kontraktu w zależności od specyfiki zgłaszanego problemu.
4. Rozpoznawanie etapu gotowości do zmiany i wzmacnianie motywacji.
5. Ustalanie kierunku dalszej terapii.
6. Sporządzanie raportu z pierwszego wywiadu.
warsztat III. GENOGRAM KLASYCZNY.
Jolanta Berezowska
1. Genogram - zasady tworzenia map systemów rodzinnych: schematy rysowania i symbole, przykładowe genogramy rodzin.
2. Zasady i metody prowadzenia wywiadu przy tworzeniu genogramu klasycznego.
3. Diagnozowanie na podstawie informacji zebranych przy użyciu genogramu klasycznego: interpretowanie struktury rodziny, wzorce relacji w rodzinie-relacje trójkąta, rozpoznawanie ról w rodzinie, interpretacja faz cyklu życiowego, rozpoznawanie zasobów rodziny.
4. Genogram jako narzędzie w psychoterapii rodzinnej: przekazy międzypokoleniowe, zgłaszany problem a kontekst rodzinny.
5. Warianty pracy z genogramem -genogram przestrzenny.
6. Szkolenie zakłada pracę uczestników nad własnym genogramem lub genogramem pacjenta.
warsztat V. HIPNOZA W TERAPII RODZIN.
Lucyna Lipman
1. Korzyści płynące ze stosowania hipnozy w terapii rodzin.
2. Diagnoza zjawisk transowych w systemie.
3. Trans objawowy, a trans terapeutyczny w pracy z rodziną.
4. Spożytkowanie kreatywności rodziny w budowaniu technik hipnotycznych.
5. Zasady wprowadzania hipnozy podczas sesji terapeutycznych.
6. Analiza przypadków klinicznych, ćwiczenie umiejętności praktycznych, demonstracje.
warsztat VI. ERICKSONOWSKI GENOGRAM PRZYSZŁOŚCI.
Krzysztof Klajs
Warsztat jest prezentacją autorskiej metody Ericksonowski Genogram Przyszłości. Metoda ta jest wynikającym z moich wieloletnich doświadczeń wzbogaceniem tradycyjnej wersji genogramu o elementy ericksonowskie, a zwłaszcza transowe zjawisko progresji w czasie. Metoda ta ma zastosowanie zarówno w terapii indywidualnej, jak i rodzinnej.
1. Zasady konstruowania Ericksonowskiego Genogramu Przyszłości – kolejne kroki.
2. Transowe aspekty EGP.
3. EGP jako rytuał.
4. Relacyjne aspekty w tworzeniu i pracy z EGP. Pozycja pacjenta i pozycja terapeuty.
5. Problemy kliniczne i obszary zastosowań EGP. Wskazania i przeciwwskazania stosowania EGP.
Ponieważ część zajęć będzie uwzględniać własne doświadczenia Uczestników, można przywieźć ze sobą ustne opowiadania / historie / przekazy, a także fotografie, pamiątki i rodzinne skarby. Będą one przestrzenią, z której zrobimy dobry użytek.
warsztat VII. TERAPIA RODZINY Z DZIECKIEM PRZEWLEKLE CHORYM.
Krzysztof Karauda
Długotrwała choroba dziecka i jej wpływ na rodzinę.
Zasoby i szczególne zadania wybranych członków rodziny (matka, ojciec, rodzeństwo, dziadkowie).
Strategie lepszego radzenia sobie z długotrwałą chorobą na przykładach wybranych chorób somatycznych
i psychicznych.
Spojrzenie systemowe na sytuację osoby chorej i jej otoczenia.
Jak lepiej pomagać – czyli diagnoza potrzeb i motywacji systemu.
Prezentacja przypadków, superwizja.
warsztat VIII. SZYTE NA MIARĘ - PRACA TERAPEUTYCZNA Z RODZINĄ PATCHWORKOWĄ.
Krzysztof Karauda
Wzrasta liczba osób żyjących w rodzinach rekonstruowanych, nazywanych również rodzinami patchworkowymi. Tworzone w ten sposób systemy rodzinne są złożone, powiązane licznymi zależnościami, świadomymi
i ukrytymi. Praca z rodzinami patchworkowymi stanowi dla psychoterapeutów wyzwanie. Wymaga umiejętności rozpoznawania tkwiących w takiej rodzinie sił, sprzężeń, zasobów. Budowane interwencje muszą uwzględniać dynamikę zarówno osób uczestniczących w terapii jak i ich bliskich poza gabinetem. Warsztat jest przeznaczony dla terapeutów pracujących z rodzinami patchworkowymi oraz terapeutów pracujących indywidualnie z osobami, które wychowywały się w rodzinach patchworkowych.
1. Charakterystyka i specyfika rodziny patchworkowej (role, prawa i obowiązki, dynamika, zasoby).
2. Fazy rekonstrukcji i zadania każdego etapu – próba konceptualizacji.
3. Diagnoza oraz spożytkowanie zjawisk transowych w rekonstruowanych, wspólnotach rodzinnych.
4. Formułowanie celów i interwencji terapeutycznych.
5. Analiza przypadków klinicznych, ćwiczenie praktycznych umiejętności, demonstracje.
warsztat IV. ERICKSONOWSKIE METODY PRACY Z RODZINĄ.
Aleksandra Nowak
1. Kiedy dziecko „zaprasza” rodzinę do terapii.
2. Planowanie terapii (diagnoza rozwojowa rodziny, określanie zasobów i obszarów deficytowych, konstruowanie interwencji terapeutycznych).
3. Specyfika pracy terapeutycznej z rodzinami na różnych etapach rozwoju – metody, przykłady kliniczne.
4. Techniki terapeutyczne (metafory, rytuały, zadania domowe, itp.)
5. Wybrane zagadnienia kliniczne (opisy przypadków).
warsztat IX. SUPERWIZJA W TERAPII RODZIN.
Dorota Młynek-Nowaczyk
Superwizja jest jednym z podstawowych sposobów uczenia się psychoterapii. Warsztat kończący Studium będzie służył pogłębianiu, rozwijaniu i podsumowaniu nabytych umiejętności pracy z systemem rodzinnym.
Będzie opierał się głównie na materiale przedstawiającym pracę własną z rodzinami prowadzoną przez uczestników Studium.
Koszt Studium: 2900 zł (liczba miejsc ograniczona)
Pierwszeństwo mają osoby zgłaszające się na całość.
Jeśli są wolne miejsca – koszt jednego warsztatu: 390 zł
Kolejny cykl rozpocznie się jesienią 2022 roku.
| Koszt: pojedyncze spotkanie: 390 zł | Zapisz na szkolenie |
Opis szkolenia |
Katowice: 16-17.04.2021 – Dorota Młynek-Nowaczyk
Warsztat zapoznaje z niedyrektywnymi sposobami komunikowania w terapii poprzez zastosowanie bajek, przypowieści i anegdot oraz metafor niewerbalnych. Przeznaczony jest dla terapeutów pracujących z pacjentem w terapii indywidualnej, rodzinnej lub grupowej.
1.
2. Rodzaje metafor, użyteczność i zakres stosowania w terapii.
3. Umiejętności bajarza: intuicja, spontaniczność, humor, bogactwo wyobrażeń, płynność skojarzeń, plastyczność języka.
4. Budowanie metafor dotyczących własnego obrazu i poczucia wartości.
5. Formułowanie celów terapeutycznych i wzbudzanie motywacji do zmiany w sposób symboliczny.
6. Wykorzystanie bajki klasycznej do pracy z różnymi obszarami klinicznymi.
7. Kreowanie metafory dla pacjenta ze zgłoszonym problemem (demonstracja).
Uczestnicy proszeni są o przywiezienie własnej fotografii z dzieciństwa.
| Koszt: 390 zł | Zapisz na szkolenie |
Opis szkolenia |
szkolenie odbędzie się on-line,
11-12.12.2020 – Krzysztof Klajs
Wiedzę o mechanizmach funkcjonowania i możliwościach zmian możemy przekazać w sposób bezpośredni lub nie wprost poprzez komunikaty metaforyczne. Pomysł na to, co się dzieje i co mogłoby się dziać innego można rozwijać
i ćwiczyć przy różnych okazjach. Seminarium odwołuje się do własnych doświadczeń w słuchaniu bajek, opowiadaniu anegdot i przeznaczone jest dla terapeutów rozwijających metaforyczne sposoby kontaktowania się z klientem.
1. Komunikacja bezpośrednia i metaforyczna – kiedy i dlaczego.
2. Wykorzystywanie doświadczeń własnych w tworzeniu terapeutycznych opowieści.
3. Wykorzystywanie znanych bajek w pracy z pacjentami.
4. Symbole, ich znaczenie i sposoby przekazywania.
| Koszt: 390 zł | Zapisz na szkolenie |
Opis szkolenia |
24-29.11.2020 – Lucyna Lipman
Szkolenie odbędzie się on-line
Podstawowym celem szkolenia jest poznanie hipnozy w zakresie umożliwiającym jej stosowanie w pracy psychoterapeutycznej.
1. Zastosowanie kliniczne.
2. Metody indukcji hipnotycznej.
3. Kolejne kroki – struktura sesji.
4. Przedłużanie efektów terapii.
5. Kiedy stosować hipnozę, a kiedy jej unikać.
6. Wykłady, demonstracje video, ćwiczenia.
Warsztaty przeznaczone są dla osób, które spełniają trzy warunki:
1. pracują jako psychoterapeuci
2. ukończyli studia z zakresu psychologii lub medycyny
3. odbyli szkolenie prowadzone przez P.I.E. w zakresie podstaw terapii ericksonowskiej (przynajmniej warsztat „Złoty kluczyk”)
Studenci lub osoby częściowo spełniające te warunki proszone są o wcześniejszy kontakt z sekretariatem Instytutu w Łodzi.
W CELU ZAPISU PROSIMY O SKORZYSTANIE Z ODPOWIEDNIEGO FORMULARZA ZAMIESZCZONEGO W ZAKŁADCE "ZGŁOSZENIA I WPŁATY".
| Koszt: 1190 zł. | Zapisz na szkolenie |
Opis szkolenia |
Brzozówka, Lucyna Lipman, Katarzyna Szymańska
WAŻNA INFORMACJA NA TEMAT ZAJĘĆ.
Szkolenie odbędzie się w dniach 14-18.04.2021 (pierwotny termin to 13-18.04.21), tak aby nie kolidowało z warsztatami Brenta Geary. Liczba godzin szkoleniowych zostanie zachowana.
Celem szkolenia jest pogłębienie umiejętności posługiwania się hipnozą w zakresie umożliwiającym stosowanie jej w praktyce terapeutycznej.
1. Diagnoza zjawisk transowych, a interwencja terapeutyczna w hipnozie.
2. Tworzenie strategicznego planu terapii i sesji terapeutycznej z użyciem hipnozy.
3. Ćwiczenie procedur hipnotycznych (indukcji oraz wewnętrznej i zewnętrznej struktury transu).
4. Spożytkowanie kreatywności pacjenta i terapeuty w hipnozie.
5. Hipnoza a relacja terapeutyczna.
6. Zastosowania hipnozy w terapii grupowej.
7. Spożytkowanie przestrzeni i ruchu w hipnozie.
Program warsztatu zawiera: wykłady, analizę przypadków, demonstracje, doświadczenie własne hipnozy w roli pacjenta i terapeuty. Szkolenie jest wzbogacone o trening korzystania z sygnałów ciała prowadzony przez Iwonę Woźniakowską (certyfikowaną psychoterapeutkę SNP PTP specjalizującą się w pracy z ciałem). Szkolenie przeznaczone jest wyłącznie dla osób, które ukończyły I część szkolenia z Hipnozy Ericksonowskiej (warsztat B3).
W CELU ZAPISU PROSIMY O SKORZYSTANIE Z ODPOWIEDNIEGO FORMULARZA ZAMIESZCZONEGO W ZAKŁADCE "
https://www.p-i-e.pl/szkolenia/dla-terapeutow/program-szkolen-curriculum-calosciowe-szkolenie-z-terapii-ericksonowskiej/zgloszenia-i-wplaty/
| Koszt: wpłata do 28.02.2021 – 1090 zł, wpłata po 28.02.2021 – 1290 zł. Koszt wyżywienia i zakwaterowania zostanie podany później. | Zapisz na szkolenie |
Opis szkolenia |
Krzysztof Klajs
Nowego terminu prosimy szukać w okresie letnim 2021 r., w nowym programie szkoleniowym 2021/22.
1. Zasoby terapeuty:
- indywidualny styl pracy
- historia osobista
- siła i wiarygodność przekazu terapeuty
- zjawiska transowe, jakim podlega terapeuta
2. Relacja terapeutyczna w hipnozie.
3. Jak osiągnąć sukces jako terapeuta.
4. Wybrane techniki terapeutyczne:
- spożytkowanie
- rekonstrukcja historii osobistej
Szkolenie w znacznym stopniu będzie polegało na własnej, wewnętrznej pracy. Przeznaczone jest wyłącznie dla osób, które ukończyły I i II część szkolenia z Hipnozy Ericksonowskiej (warsztaty B3 i B4). Osoby, które profesjonalnie stosują hipnozę kliniczną, zachęcamy do wielokrotnego uczestnictwa, ponieważ każda edycja warsztatu zawiera inne treści.
| Koszt: 1350 zł. Koszt wyżywienia i zakwaterowania od 715 zł do 940 zł. | Zapisz na szkolenie |
Opis szkolenia |
szkolenie online: 2-3.10.2020 – Jolanta Berezowska
1. Czym jest uważność i medytacja - wyjaśnienie pojęć i dyskusja.
2. Przedstawienie różnych rodzajów medytacji i ich zastosowania w procesie terapeutycznym pacjentów z rozpoznaniem zaburzeń lękowych, zaburzeń odżywiania, zaburzeń depresyjnych, zaburzeń kontroli impulsu, zaburzeń osobowości.
3. Jakie korzyści u terapeuty i pacjenta mogą wynikać z praktyki medytacyjnej.
4. Przedstawienie wybranych programów opartych na uważności (MBSR, MBCT, MBCL).
5. Różnice i podobieństwa występujące w praktyce uważności i hipnozie klinicznej.
6. Prezentacja przypadków, ćwiczenia, dyskusja.
| Koszt: 390 zł | Zapisz na szkolenie |
Opis szkolenia |
szkolenie online: 5-6.03.2021 – Jolanta Berezowska
Celem warsztatu jest przedstawienie różnych form terapii w leczeniu zaburzeń odżywiania (anoreksja, bulimia, otyłość, kompulsywne objadanie, ortoreksja).
1. Obraz kliniczny: stan somatyczny, psychiczny, osobowość, charakterystyka rodzin.
2. Praca z objawem: zmiana wzorców, przewartościowanie, poszukiwanie zasobów, poszukiwanie wyjątków, zachowania podtrzymujące objawy, cena rezygnacji, personifikacja objawu, dialog części.
3. Zmiana błędów poznawczych, dysfunkcjonalnych przekonań, automatycznych myśli; zadania domowe.
4. Praca z częściami odpowiadającymi za objawy zaburzeń odżywiania.
5. Systemowe spojrzenie – rola objawu w rodzinie. Wybrane strategie, diagnoza, konstrukcja interwencji terapeutycznej.
6. Opis przypadków, dyskusja.
| Koszt: 390 zł | Zapisz na szkolenie |
Opis szkolenia |
szkolenie online: 16-17.10.2020 – Dorota Młynek-Nowaczyk
1. Kiedy mały i wielki świat wokół nas i w nas się rozpada – sposoby radzenia sobie z chaosem.
2. Praca z objawami ciężkiego stresu:
- ostra reakcja na stres
- zaburzenie stresowe pourazowe
- zaburzenia adaptacyjne
3. Budowanie pozytywnej tożsamości, spożytkowując dotychczasowe trudne doświadczenia.
4. Ciało jako przewodnik do budowania dobrej teraźniejszości.
5. Wypalenie zawodowe czyli jak sprawić by w pracy było przyjemniej.
6. Wykorzystanie technik ericksonowskich do pracy z przeszłymi, obecnymi i przyszłymi sytuacjami stresowymi.
| Koszt: 390 zł | Zapisz na szkolenie |
Opis szkolenia |
Łódź: 14-15.05.2021 - Katarzyna Zaborska
1. Proces diagnozy – proces terapii (rozpoznawanie, rozumienie i spożytkowanie symptomów wykorzystania seksualnego).
2. Etapy pracy i cele terapii.
3. Wybrane metody pracy terapeutycznej (rysunek, metafora, opowieści).
4. Zjawisko traumatycznego przeciwprzeniesienia u terapeuty.
5. Dylematy terapeuty pracującego z klientami wykorzystanymi seksualnie (aspekty etyczne, moralne i prawne).
6. Prezentacja przypadków, dyskusja, wymiana doświadczeń.
| Koszt: 390 zł | Zapisz na szkolenie |
Opis szkolenia |
19-20.02.2021 – Aleksandra Nowak
warsztat zostanie poprowadzony online
1. Diagnoza kliniczna.
2. Fenomen lęku i proces jego transformacji.
3. Funkcja lęku w aspekcie indywidualnym i aspekcie systemowym.
4. Procedury transowe w pracy z lękiem.
5. Indywidualne podejście terapeutyczne w pracy z lękiem.
| Koszt: 390 zł | Zapisz na szkolenie |
Opis szkolenia |
Katowice: 21-22.05.2021– Aleksandra Nowak
1. Diagnoza objawów psychosomatycznych u dzieci i młodzieży w kontekście indywidualnym i systemowym:
- znaczenia i rola objawu
- rozpoznanie zasobów pacjenta i rodziny.
2. Wybrane metody pracy terapeutycznej: metafory, opowieści, rysunek i zabawa, eksternalizacja objawu.
3. Zmiana wzorców relacji w rodzinie – trans objawowy i trans rozwiązania.
4. Spożytkowanie zasobów w celu zapobiegania nawrotom objawów.
5. Prezentacje przypadków, tworzenie planów terapeutycznych, dyskusja.
| Koszt: 390 zł | Zapisz na szkolenie |
Opis szkolenia |
Warszawa: 18-19.09.2020 – Krzysztof Klajs
Obsesyjne myśli, przymusowe czynności – to objawy, na które skarży się od 2 do 3% dorosłych osób. Pacjenci ci są zazwyczaj postrzegani przez terapeutów jako trudni, ich terapia długotrwała, a objawy uporczywe i nawracające. Wymagająca od terapeuty znacznego (także emocjonalnie) wysiłku praca, często kończy się obustronną frustracją. Szkolenie ma pomóc w lepszym rozumieniu mechanizmów choroby, dostarczyć użytecznych strategii terapeutycznych (w oparciu o integrację podejścia ericksonowskiego, poznawczego i behawioralnego), zwiększyć poczucie kompetencji i satysfakcję w pracy z tymi pacjentami.
1. Kryteria diagnostyczne, funkcje objawów: jak mogą powstawać i trwać.
2. Terapeutyczne strategie pracy z objawami; łączenie hipnozy i strategii behawioralnych; zadania domowe; terapeutyczne rytuały; paradoks.
3. Zasoby osób z natręctwami.
4. Praca z systemem. Natręctwa w terapii rodzin i par.
5. Relacja terapeutyczna – krok dalej niż horyzont objawów.
6. Prezentacje przypadków, dyskusja.
| Koszt: 390 zł | Zapisz na szkolenie |
Opis szkolenia |
Warszawa: 6-7.11.2020 – Lucyna Lipman
Szkolenie odbędzie się ON-LINE
1. Diagnoza zaburzeń psychosomatycznych.
2. Indywidualna i systemowa rola choroby somatycznej.
3. Spożytkowanie objawu somatycznego w budowaniu strategii zmiany.
4. Ericksonowskie techniki pracy w terapii pacjentów psychosomatycznych.
5. Prezentacja przypadków, wymiana doświadczeń.
| Koszt: 390 zł | Zapisz na szkolenie |
Opis szkolenia |
szkolenie online: 26-27.03.2021 – Dorota Młynek-Nowaczyk
1. Etiologia depresji.
2. Diagnoza kliniczna w DSM V i ICD-10 a diagnoza zjawisk transowych.
3. Model medyczny i integracja z podejściem psychoterapeutycznym.
4. Ericksonowski model leczenia depresji.
5. Integracja różnych podejść.
6. Rola systemu rodzinnego.
7. Profilaktyka nawrotów.
8. Prezentacja przypadków.
| Koszt: 390 zł | Zapisz na szkolenie |
Opis szkolenia |
szkolenie online: 30-31.10. 2020. – Anna Janik
Niepłodność jest traktowana jako choroba społeczna. Problem ten dotyczy 12–15% par, w Polsce 1,5 miliona osób. Coraz częściej korzystają one z pomocy psychoterapeutów.
1. Rozpoznawanie obszarów pracy dla terapeuty.
2. Kryteria diagnostyczne jako pomoc w planowaniu terapii.
3. Metody i techniki terapeutyczne.
4. Indywidualne i systemowe źródła zasobów pacjenta i pary.
5. Psychologiczne konsekwencje technik wspomaganego rozrodu, w ujęciu ericksonowskim.
6. Prezentacja przypadków, dyskusja.
Do uczestnictwa w warsztacie zapraszamy psychologów, lekarzy, osoby, które spotykają się w swojej pracy zawodowej z problemami prokreacji.
| Koszt: 390 zł | Zapisz na szkolenie |
Opis szkolenia |
Katowice: 7-8.05.2021 – Lucyna Lipman
Warsztat jest przeznaczony dla osób zawodowo zajmujących się pacjentami cierpiącymi z powodu bólu i innych dolegliwości ciała (np. objawy alergiczne, kołatania serca, objawy gastryczne, szumy w uszach, niedowłady kończyn, itp.). Celem warsztatu jest dostarczenie uczestnikom praktycznych umiejętności.
1. Komunikacyjna koncepcja aspektów świadomych i nieświadomych, umysłu i ciała.
2. Zasady negocjacji wokół meritum, a przestrzeń umysłu i ciała.
3. Spożytkowanie zasobów pacjenta dla kontroli bólu i dolegliwości ciała.
4. Spożytkowanie objawów z ciała w psychoterapii.
5. Techniki kontroli bólu i innych dolegliwości.
6. Techniki spożytkowujące sygnały ciała w psychoterapii.
7. Demonstracja prac terapeutycznych.
| Koszt: 390 zł | Zapisz na szkolenie |
Opis szkolenia |
Katowice: 25-26.06.2021 – Lucyna Lipman
Warsztat jest przeznaczony dla psychoterapeutów pracujących z pacjentami, których struktura osobowości utrudnia funkcjonowanie, życie zawodowe i relacje z ludźmi. Celem warsztatu jest pokazanie ericksonowskiej perspektywy pracy z pacjentami wymagającymi interwencji na poziomie strukturalnym.
1. Poziom borderline, a diagnoza zaburzeń osobowości wg DSM.
2. Ericksonowska diagnoza pacjentów z zaburzoną osobowością.
3. Spożytkowanie relacji terapeutycznej w procesie terapii.
4. Etapy procesu psychoterapii.
5. Spożytkowanie zasobów pacjenta i terapeuty.
6. Ericksonowskie techniki interwencji wpływających na zmianę wewnętrznej struktury pacjenta.
| Koszt: 390 zł | Zapisz na szkolenie |
Opis szkolenia |
szkolenie online:
11-12.12.2020 – Lucyna Lipman
Warsztat jest przeznaczony dla terapeutów pracujących z osobami zgłaszającymi niepowodzenia w bliskich związkach.
1. Zjawiska transowe, a przekonania społeczne na temat kobiecości i męskości.
2. Diagnoza osób zgłaszających problemy w związkach, formułowanie celów i kierunków terapii.
3. Spożytkowanie aspektów relacji terapeutycznej.
4. Poszukiwanie zasobów męskości i kobiecości pacjenta i terapeuty.
5. Zastosowanie różnych technik pracy w aspekcie męskości i kobiecości.
6. Spożytkowanie relacyjnych zasobów pacjenta i terapeuty.
| Koszt: 390 zł | Zapisz na szkolenie |
Opis szkolenia |
Poznań: I. 11-12.09.2020; II. 2.10.2020; III. 30.10.2020; IV. 20.11.2020; V. 4.12.2020; VI. 22.01.2021; VII. 5.02.2021, VIII. 5.03.2021
Uwaga:
Pierwsze zajęcia – dwudniowe, odbędą się w piątek i sobotę.
Pozostałe zajęcia – jednodniowe, odbywać się będą w piątki.
Zespół Nauczycieli Instytutu
Program „Squaw Peak” jest cyklem zajęć przedstawiającym ericksonowski model terapii par.
I. Krzysztof Klajs „Strategiczna terapia małżeństw i par”.
Na zajęciach przedstawię podstawowe zasady pracy z parą (małżeństwem) wynikające z założeń terapii strategicznej. Omówię:
- jak diagnozować parę w procesie psychoterapii
- znaczenie kryzysów małżeńskich
- motywację par zgłaszających się do terapii
- co wzmacnia trwałość par, a co sprzyja rozpadowi związku
II. Katarzyna Szymańska „W kierunku dorosłości” – praca z parą niedojrzałą.
W programie warsztatu zawarto studium przypadku terapii pary, której problemy wiążą się z niedojrzałością i nie odseparowaniem od rodzin pochodzenia. Przedstawione zostanie jak brak wyodrębnienia małżonków generuje trudności w zbudowaniu własnego stylu życia, rozwiązaniu konfliktów lojalności i znalezienia równowagi na wymiarze bliskość a dystans w związku. Pokazany będzie proces rozwoju pary. Szczegółowo zaprezentuję:
1. Właściwości związków niedojrzałych.
2. Analizowanie mapy świata partnerów i budowanie mapy relacji.
3. Zastosowanie transu przestrzennego „kamienna rodzina” jako technika pracy z objawem.
4. Definiowanie relacji dojrzałej i pozytywnej wizji przyszłości.
5. Spożytkowanie metafory dla pracy na poziomie nieświadomym.
6. Zastosowanie przewartościowania i technik paradoksalnych.
7. Niejasne zadania domowe w terapii par.
8. „Listy terapeutyczne” jako technika wydobywania zasobów.
II. Dorota Młynek-Nowaczyk „Zagadnienia seksualności w terapii par”.
Praca w wymiarze dysocjacja-asocjacja wymaga szczególnej uważności w obszarach związanych z seksualnością pary. Czym jest bowiem seks? Tajemnicą... Tej pary... Ludzi... uchylamy w terapii rąbka tej tajemnicy, by pomóc partnerom być bliżej, bezpieczniej, ciekawiej, ale przecież nie za bardzo...
IV. Lucyna Lipman „Nieparzysta para” – terapia pary po doświadczeniu zdrady.
Warsztat będzie oparty o studium przypadku małżeństwa, które zgłosiło się po zdradzie. Kolejne etapy procesu terapii tej pary będą równocześnie wyznaczały kolejne kroki programu warsztatu. Zdrada, w tej koncepcji przyjmuje funkcję próby wprowadzenia elementu stabilizującego w rozchwiany system pary, i tym samym, jako przeszłe, trudne, acz ważne doświadczenie będzie spożytkowana dla budowania nowej, rozwojowej dla związku równowagi. Podczas warsztatu będzie więc okazja do przyjrzenia się poszczególnym elementom terapii i przećwiczenia niektórych używanych w tym procesie technik, opartych o wzajemny trans małżonków, pracę z symbolem, rytuał i trans przestrzenny:
1. Tworzenie kontraktu z parą po zdradzie
2. Ericksonowska diagnoza pary
3. Budowanie poczucia bezpieczeństwa i zaufania
4. Rekonstrukcja wydarzeń i rytuał wyrównania
5. Budowanie nowej jakości kontaktu
6. Przekazywanie zasobów współmałżonkowi
7. Spożytkowanie doświadczenia zdrady
8. Zakończenie terapii
V. Jolanta Berezowska „Razem przeniesiemy góry” – praca z parą, w której jedna z osób doznała przemocy seksualnej w dzieciństwie.
Doznane w dzieciństwie urazy (nadużycia) często nie są wyjawiane i przez lata pozostają tajemnicą. Odległe somatyczne skutki wikłają małżeńskie relacje, zwłaszcza seksualne.
1. Początek terapii - dylemat terapii - razem czy osobno?
2. Etap budowania bezpieczeństwa: zasoby indywidualne i zasoby pary: list na deszczowy dzień; rzeczy, które będą trwały: symbole „tu i teraz”.
3. Etap ujawnienia problemu - prawda, która leczy.
4. Etap budowania współpracy dotyczący spożytkowania modelu wewnętrznego zespołu - praca w wymiarze asocjacja-dysocjacja.
5. Etap przebudowy tożsamości ofiary w tożsamość ocalałego.
6. Praca z osobą towarzyszącą: problem świadka, problem mściciela, problem ofiara-sprawca.
7. Etap zadośćuczynienia: list do sprawcy, rytuały reparacji.
8. Etap budowania zdrowych relacji z partnerem, rodziną i przyjaciółmi.
VI. Aleksandra Nowak „Kiedy jedno chce odejść” – praca z parą spolaryzowaną.
W programie warsztatu zawarto studium przypadku pary spolaryzowanej, której żona chce zakończenia małżeństwa a mąż deklaruje, iż za wszelką cenę chce utrzymać związek. Podczas warsztatu przedstawię proces terapii:
1. Zgłoszenie.
2. Diagnoza zarówno pary jak i partnerów pod katem zjawisk transowych jak i ich motywacji do pracy z terapeutą.
3. Wspólne określenie celu (celów) terapii.
4. Strategia zaplanowana przez terapeutę.
5. Przebieg terapii z uwzględnieniem technik terapeutycznych.
6. Ocena efektów terapii podczas ostatniej sesji i po zakończeniu terapii.
7. Zasoby, dylematy i wyzwania terapeuty pracującego z parą spolaryzowaną.
VII. Anna Janik „Wolne miejsce” – terapia par czekających na dziecko.
Praca terapeutyczna z parami oczekującymi na dziecko, wymaga uwzględnienia wyjątkowości sytuacji, w jakiej znajdują się te osoby. Zarówno zrozumienie ich sytuacji, jak i znalezienie przez terapeutę odpowiedniego - emocjonalnie zbalansowanego miejsca w relacji, jest kluczowe dla tego rodzaju terapii. Granice terapeuty, wybór celu i kontrakt, będą ważną częścią tego szkolenia. Podzielę się także moim 18 letnim doświadczeniem terapeutycznym w pracy z tymi osobami. Przedstawię metody i techniki ułatwiające pracę z tą szczególną grupą pacjentów.
VIII.Anna Wierzbowska „Ja idę cienistą stroną ulicy, a ty słoneczną” – praca z parą o dużej komplementarności.
W programie warsztatu przedstawię proces terapii pary z problemem porozumiewania się. Pokazane zostaną sposoby osiągania równowagi na wymiarach różnice-podobieństwo, niezależność-bliskość, komunikacja niewerbalna a werbalna w relacji pary. Uczestnicy zapoznają się z metodami pracy na linii czasu (symboliczna praca z linami), metaforycznym tworzeniem wspólnej opowieści, zadaniami domowymi i rytuałami. Dodatkowo pokazana zostanie metoda odkrywania i spożytkowania systemu wartości partnerów dla uruchamiania zmiany.
| Koszt: 2640 zł. | Zapisz na szkolenie |
Opis szkolenia |
szkolenie online: 8-9.01.2021 – Inga Nowak-Dusza
1. Zjawiska transowe związane z próbami i sytuacjami okołosamobójczymi.
2. Czynniki ochronne i czynniki ryzyka związane z podejmowaniem prób samobójczych – ericksonowskie spożytkowanie.
3. Wywiad z osobą zagrożoną samobójstwem.
4. Próba samobójcza jako przejaw kryzysu rodzinnego.
5. Kontrakt na życie – aspekty formalne, systemowe, relacyjne.
6. Prezentacja przypadków, dyskusja i wymiana doświadczeń, praktykowanie istotnych elementów sesji.
7. Zasoby, obawy i trudności terapeuty w pracy z osobami w sytuacjach suicydogennych. Jak terapeuta może zadbać o siebie.
| Koszt: 390 zł | Zapisz na szkolenie |
Opis szkolenia |
szkolenie online : 22-23.01.2021 – Katarzyna Szymańska
1. Różne oblicza traumy – egzystencjalna, straty, odrzucenia i systemowa.
2. Mechanizmy psychiczne i zjawiska transowe właściwe dla zespołu pourazowego.
3. Etapy pracy w procesie terapii:
- budowanie zaufania, bezpieczeństwa i poczucia kontroli
- rozpamiętywanie i przekształcanie traumatycznych wspomnień
- odbudowywanie związków i rozwijanie nowej tożsamości
4. Wzorce przywiązania pacjenta a uzdrawiający związek z terapeutą.
5. Hipnoza jako metoda przezwyciężania skutków urazu:
- zmiana na wymiarze dysocjacja – asocjacja – technika „symbolicznego ustawienia stanów Ego”
- praca z wykorzystaniem zjawiska halucynacji – technika „Terapia Czerwonego Kapturka”
- spożytkowanie zjawisk hipermnezja – amnezja – technika „pojemników na pamięć”
6. Kierowanie pacjenta w kierunku pozytywnej przyszłości:
- rytuały i lecznicze zadania domowe
- spożytkowanie sztuki dla świętowania życia
W warsztacie zawarte będą ćwiczenia praktyczne i analiza przypadków z terapii.
| Koszt: 390 zł | Zapisz na szkolenie |
Opis szkolenia |
Katowice: 18-19.06.2021 – Aleksandra Nowak
1. Strata w życiu i rozwoju człowieka – perspektywa indywidualna i systemowa.
2. Żałoba – norma a patologia.
3. Diagnoza – towarzyszenie – interwencja terapeutyczna.
4. Cele i etapy żałoby.
5. Metafory, symbole, rytuały w pracy z żałobą.
6. Emocje terapeuty podczas pracy z pacjentem w żałobie.
7. Prezentacja przypadków, dyskusja, wymiana doświadczeń.
| Koszt: 390 zł | Zapisz na szkolenie |
Opis szkolenia |
szkolenie online
I. 6-7.11.2020; II. 18-19.12.2020; III. 12-13.02.2021; IV. 12-13.03.2021; V. 9-10.04.2021; VI. 28-29.05.2021; VII. 18-19.06.2021; VIII. 17-18.09.2021; IX. 1-2.10.2021
Zespół Nauczycieli Instytutu
„Leczenie pękniętego serca”” – psychoterapia traumy.
Program cyklu bazuje na modelu hipnoterapii Miltona.H.Ericksona, rozwijanym następnie przez jego uczniów m.in. przez Ernesta Rossiego, Jaya Haleya, Cloe Madanes , Jeffreya Zeiga.
Hipnoza ericksonowska promuje aktywny i kreatywny udział pacjenta, kieruje jego uwagę na potencjalnej sile i zasobach, orientuje w kierunku wizji pozytywnej przyszłości, prowadzi do wzbudzenia wrażliwości na wewnętrzną reakcję konstruktywnych aspektów nieświadomości. Terapeuta wspiera rekonstrukcję traumatycznych wydarzeń w celu przypomnienia zasobów i transformacji pamięci oraz dokonania wewnętrznej integracji. Pacjent odzyskuje przy tym poczucie kontroli i sprawstwa.
Struktura szkolenia – proponowana tematyka i kolejność zajęć – odzwierciedla etapy procesu terapeutycznego powrotu do zdrowia według modelu SARI (Stabilizacja, Aktywacja, Rozwiązanie, Integracja).
Każdy dwudniowy warsztat, w zamierzeniu autorów programu, będzie zawierał elementy i doświadczenia odtwarzające kolejne etapy odzyskiwania zdrowia przez pacjenta, dając uczestnikom szkolenia możliwość powtórzenia i utrwalenia sposobów pracy nad sojuszem terapeutycznym, bezpieczeństwem i stabilizacją, aktywacją i opracowaniem pojawiającego się traumatycznego materiału, rekonstrukcją i tworzeniem rozwiązań a także integracją zdysocjowanego materiału i pracą nad nową tożsamością.
Program szkolenia:
Warsztat I: Podstawy procesu leczenia traumy. Katarzyna Szymańska
Celem warsztatu jest zapoznanie uczestników z podstawowymi pojęciami, mechanizmami psychicznymi i diagnozą PTSD, rodzajami traumy oraz celami terapii. Zostaną przedstawione etapy pracy i strategie leczenia traumy. Prowadzący rozpocznie proces budujący poczucie bezpieczeństwa i integrację grupy. W programie zawarta jest demonstracja i ćwiczenie praktycznych umiejętności pracy w hipnozie, spożytkowującej zjawiska transowe charakterystyczne dla traumy: dysocjację, amnezję, katalepsję.
1. Budowanie bezpiecznej relacji terapeutycznej z zastosowaniem: a/ hipnozy klinicznej: rozwijanie poczucia synchronizacji i zdolności mentalizacji psychicznych procesów pacjenta; b/ technik wydobywających zasoby i możliwości orientacji pacjenta w czasie teraźniejszym.
2. Diagnoza PTSD – objawy osiowe i diagnoza różnicowa, współwystępowanie z innymi zaburzeniami psychicznymi
3. Mechanizmy psychiczne, zjawiska hipnotyczne właściwe dla zespołu pourazowego i cele terapii.
4. Rodzaje traumy ze względu na czas trwania i etiopatogenezę.
5. Główne etapy w procesie terapii:
a) stabilizacja, regulacja emocji, budowanie bezpieczeństwa, zaufania i poczucia kontroli
b) rozpamiętywanie i przekształcanie traumatycznych wspomnień
c) odbudowywanie związków, rozwijanie nowej tożsamości i wewnętrzna integracja
6. Strategie leczenia: fragmentowanie procesu – „podążanie małymi krokami”;
wydobywanie i spożytkowanie zasobów; orientacja na pozytywną przyszłość; kierowanie
uwagą pacjenta i sugestiami.
7. Spożytkowanie zjawisk dysocjacji- asocjacji w procesie leczenia. Praca w hipnozie przy symbolicznym określaniu celów leczenia
8. Spożytkowanie zjawisk hipnotycznych: hipermnezji-amnezji w opracowaniu doświadczenia urazowego (technika hipnozy: „pojemników na pamięć”), katalepsji- ruchu (technika hipnozy: „milczącego odreagowania”)
9. Rola hipnozy klinicznej w leczeniu traumy.
Warsztat II: „Bezpieczna obecność”- stabilizacja i samoregulacja w pracy z traumą. Krzysztof Karauda, Katarzyna Zaborska
Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z różnymi sposobami korzystania z zasobów swojego ciała w sytuacji przeciążającego stresu i traumy. Kluczowa w tym procesie jest znajomość własnych reakcji psychofizycznych wobec trudnych doświadczeń oraz zdolność stabilizacji i przywracania poczucia bezpieczeństwa. Część tych umiejętności zależy od reakcji wyuczonych w przebiegu linii życia, część to efekt działania autonomicznego układu nerwowego. Jednym z podstawowych celów szkolenia jest skierowanie uwagi uczestników na umiejętność rozpoznawanie własnych wzorców regulacji autonomicznej w pracy z pacjentem.
1. Teoria Poliwagalna – prezentacja koncepcji
2. Obecność, uważność, poczucie bezpieczeństwa w terapii traumy
3. Reakcje autonomiczne jako zasób twojego ciała
4. Samoregulacja i rytmy wagalnej
5. Ćwiczenie praktycznych umiejętności, autodiagnoza
Warsztat III: „Kopalnia skarbów” – zasoby terapeuty i pacjenta w pracy z traumą. Aleksandra Nowak, Inga Nowak-Dusza
1. Pojęcie zasobów oraz idea spożytkowania.
2. Odkrywanie i kontakt z zasobami na różnych etapach procesu terapeutycznego:
a) budowanie stabilizacji i poczucia bezpieczeństwa (czynniki wpływające na poczucie bezpieczeństwa; „wewnętrzni sprzymierzeńcy’ - tworzenie zasobowych stanów ego; bezpieczne miejsce/miejsce komfortu; pomocna istota; rysunek doświadczenia zasobów; „ochronny płaszcz)
b) przetwarzanie i spożytkowanie doświadczenia traumatycznego (objaw/y jako zasób; spożytkowanie podwójnej świadomości: zasoby „tu i teraz” oraz „tam i wtedy”)
c) specyfika procesów pamięciowych i doświadczenia czasu przez pacjentów z diagnozą PTSD - integracja (tworzenie osobistej mapy zasobów; zasoby na linii życia).
3. „Siła życia – siła przetrwania” – zasoby z perspektywy:
a) indywidualnej (wersja „ja” sprzed traumy i po uporaniu się z traumą)
b) systemowej (opowieści rodzinne o sile i sposobach przetrwania)
c) relacji terapeutycznej (rozpoznawanie wskaźników dobrego, bezpiecznego kontaktu, zaufania w relacji terapeuta-pacjent; rytuały terapeutyczne).
4. Ciało jako zasób w pracy z traumą:
a) oddech jako bezpieczna struktura „tu i teraz”
b) rozwijanie świadomości ciała i samoregulacji
c) „wyspy bezpieczeństwa” w ciele
d) poszukiwanie codziennych, przyjemnych aktywności
e) symbole radości życia
Warsztat IV: „Pomóż mi przetrwać tę sytuację” - interwencja kryzysowa, jako możliwość zapobiegania rozwoju zespołu posttraumatycznego. Inga Nowak-Dusza, Aleksandra Nowak
1. Kryzysowa rzeczywistość – różnorodność definiowania, a wspólnota doświadczania kryzysu.
2. Istota kryzysu – wybrane zagadnienia indywidualnej i systemowej perspektywy kryzysu. Typy kryzysów.
3. Dynamika kryzysu- stadialny czy indywidualny wzorzec kryzysu. Przebieg kryzysu.
4. Interwencja kryzysowa czy psychoterapia? Przydatne strategie pomocy psychoterapeutycznej w interwencji kryzysowej
5. Zagrożenia i szanse płynące z kryzysu – ocena stanu pacjenta i jego sytuacji. Rozpoznawanie indywidualnych i systemowych zasobów, wybrane modele oceny kryzysu, możliwe wzorce adaptacji kryzysowej.
6. Strategie interwencji kryzysowej – trójfazowy schemat procesu interwencyjnego wg Rhine i Weissberg, interdyscyplinarność interwencji (system pomocy).
7. Istota interwencji kryzysowej – „tu i teraz” oraz „ku dobrej przyszłości ”(model interwencji Jamesa i Gillilanda); bezpieczeństwo psychologiczne i fizyczne klienta, a odreagowanie; kolejne kroki pojedynczej sesji interwencji.
8. „Dobre przeżycie” – ericksonowskie aspekty interwencji kryzysowej (m.in. aktywna postawa terapeuty, techniki zasiewające zmiany, perspektywy i postawy, rozwijanie alternatywnych scenariuszy, aktywizowanie sprawczości pacjenta)
9. „Niewidzialne wsparcie” – paradoks wsparcia społecznego, wsparcie spostrzegane a otrzymane, wsparcie ukierunkowane na rozwiązanie problemu i na regulację emocji.
10. Układanie planu rozwiązania kryzysowego do wybranych typów kryzysów.
Warsztat V: „Wysłuchaj mnie - świadectwo ciała”- leczenie traumy w pracy z pacjentem chorym somatycznie. Lucyna Lipman
Program warsztatu jest oparty o strukturę prowadzonych procesów psychoterapeutycznych pacjentów cierpiących z powodu chorób i dolegliwości somatycznych. Omawiane przypadki będą odnosić się do terapii indywidualnej, rodzinnej i par. W każdym z poruszanych zagadnień będzie możliwość zdobycia doświadczeń praktycznych poprzez zapoznanie się z hipnotycznymi i symbolicznymi technikami pracy terapeutycznej.
1. Spożytkowanie choroby i objawów z ciała do komunikacji z nieświadomą częścią pacjenta
2. Budowanie mostu somatycznego w pracy z procesem
3. Rekonstrukcja energii traumy na poziomie odczuć emocjonalnych i cielesnych
4. Integracja posttraumatycznie zdysocjowanych części na poziomie ciała i psychiki
5. Rozwiązywanie wewnątrzsystemowych przeniesień manifestujących się objawami somatycznymi
Warsztat VI: „Kintsugi - sztuka sklejania życia” - terapia osób, które przetrwały traumy złożone. Jolanta Berezowska
Neurobiologiczne następstwa traumy – jak dochodzi do podzielenia na części Ja.
1. Etapy psychoterapii:
a) budowanie bezpieczeństwa w procesie terapii;
b) budowanie dostrojenia w diadzie terapeuta-pacjent;
c) rozwijanie postawy akceptacji i tolerancji
d) koncepcja podzielenia Ja na części i wprowadzenie do pracy z częściami;
e) etap otaczania części współczuciem i zrozumieniem;
f) budowanie przywiązania opartego na wcześniej wypracowanym poczuciu bezpieczeństwa;
g) praca z częściami nazywanymi „autodestrukcyjnymi” – przedefiniowanie.
2. Prezentacja przypadków długoterminowej terapii pacjentów o złożonej diagnozie – zaburzeń osobowości, depresji, uzależnienia, sprawców i ofiar przemocy i PTSDcomplex.
Warsztat VII: Praca z rodziną zgłaszającą się po doznaniu lub ujawnieniu traumy. Anna Wierzbowska
Warsztat prezentuje aspekty prowadzenia terapii rodzinnej , szczególne uwzględniające pracę z rodzinami zgłaszającymi się po próbie samobójczej dziecka, po zachowaniach autodestrukcyjnych, czy po ujawnieniu nadużycia seksualnego. Warsztat odnosi się zarówno do teoretycznych jak i do praktycznych aspektów pracy z rodziną oraz do wyposażenia terapeuty rodzinnego w umiejętności niezbędne do pracy z rodziną gdzie wystąpiło traumatyczne doświadczenie.
1. Wzorce przywiązania a uzdrawiający związek z terapeutą.
2. Prężność rodziny jako wymiar sprzyjający powrotowi do równowagi. Sieć społeczna i zaangażowanie społeczne rodziny jako czynnik budujący odporność systemu.
3. Ćwiczenie przeprowadzenia sesji rodzinnej z elementami zadośćuczynienia i przywracania właściwej hierarchii w systemie.
4. Prezentacja przypadków i strategii terapeutycznej stosowanej w procesie terapii.
5. Czynniki ryzyka traumy „zastępczej” u terapeuty i możliwości zapobiegania.
6. Zasoby terapeuty rodzinnego.
Warsztat VIII: „Możemy się odrodzić” – wzrost potraumatyczny. Małgorzata Skubacz
1. Koncepcja teoretyczna wzrostu po traumatycznego (WPT)
2. Obszary aktywności w których można zaobserwować WPT
a) nowe postrzegania siebie
b) zmiana w relacjach z innymi, odbudowanie związków z ludźmi
c) przebudowanie hierarchii wartości
3. Czynniki indywidualne i społeczne sprzyjające doświadczeniu WPT
a) zaangażowanie w budowanie nowej tożsamości
b) otwartość na doświadczenie
c) optymizm
d) duchowość
e) poczucie humoru
f) poczucie własnej skuteczności i kontroli
g) nadzieja
h) wsparcie społeczne
4. Praca terapeutyczna – skoncentrowanie na rozwijaniu i wzbudzaniu czynników sprzyjających WPT. Zastosowanie specyficznych technik.
5. Studium przypadku:
- kobiety (zagrożenie życia z powodu choroby)
- rodziny (zaatakowanej przez stalkera)
Warsztat IX: Superwizja. Krzysztof Klajs
Zasady zgłoszeń na cykl szkoleniowy „Leczenie pękniętego serca” – psychoterapia traumy.
Szkolenie przeznaczone jest dla osób, które:
1. Wzięły udział w szkoleniu „Złoty kluczyk”- zasady terapii Miltona H. Ericksona lub w jednym ze szkoleń z pracy z metaforą („Rzucone ziarno” - metafora i bajka w pracy z dziećmi i rodzinami, „Mądrość Sindbada” - metafora i bajka w pracy z dorosłymi) organizowanych przez Instytut.
2. Wzięły udział w szkoleniu „Królewska droga do nieświadomości” – wstęp do Hipnozy Ericksonowskiej cz. I. Osoby, które jeszcze w nim nie uczestniczyły, zobowiązane są do wzięcia w nim udziału przed ukończeniem cyklu „Leczenie pękniętego serca” – psychoterapia traumy.
3. Posiadają doświadczenie zawodowe jako psychoterapeuci.
4. Prześlą wypełnioną ankietę zgłoszeniową na adres: info@p-i-e.pl i przejdą pomyślnie proces kwalifikacji.
Aby zapisać się na szkolenie prosimy o kontakt z Sekretariatem.
W CELU ZAPISU PROSIMY O SKORZYSTANIE Z ODPOWIEDNIEGO FORMULARZA ZAMIESZCZONEGO W ZAKŁADCE "ZGŁOSZENIA I WPŁATY".
| Koszt: 3900 | Zapisz na szkolenie |
Opis szkolenia |
szkolenie online: 23.02, 9.03, 30.03, 13.04 2021 roku w godzinach 16:00-20:00;
Brent Geary, Ph.D.
UWAGA! Jest możliwość dołączenia do szkolenia od drugiego spotkania.
Warunkiem przystąpienia jest przysłanie formularza zgłoszeniowego oraz uczestnictwo w godzinnym spotkaniu online prowadzonym przez Lucynę Lipman i Katarzynę Szymańską. Spotkanie odbędzie się w dniu 6.03.2021, w godz. 16.00 – 17.00.
Zapraszamy na warsztat doskonalący online pt. „Kliniczne zastosowania hipnozy.” prowadzony przez Brenta Geary, Ph.D. Warsztat odbędzie się we wtorkowe wieczory w czterech blokach w godzinach 16:00 – 20:00 w dniach: 23.02, 9.03, 30.03, 13.04 2021 roku. Zdecydowaliśmy się na taką strukturę szkolenia ze względu na różnicę pomiędzy zimowym czasem w Polsce a czasem w Phoenix (Arizona, tam co prawda teoretycznie także jest zima ale temperatura w dzień oscyluje pomiędzy 15 a 20 stopniami ciepła). Każdy inny wariant oznaczałby wyraźną niedogodność pracy w godzinach nocnych albo dla Wykładowcy albo dla nas.
Prowadzone przez Dr Geary zajęcia są ciekawe, pełne profesjonalizmu i głębokiego, klinicznego doświadczenia.
Terminy: - Spotkanie I. Indukcja i zasiewanie. Spożytkowanie indukcji w procesie rozpoczynania terapii.
23.02.2021; w godzinach 16:00-20:00
- Spotkanie II. Dysocjacja. Konceptualizacja skarg i objawów jako aspektów dysocjacji.
9.03.2021; w godzinach 16:00-20:00
- Spotkanie III. Zjawiska transowe w procesie diagnozy i terapii.
30.03.2021; w godzinach 16:00-20:00
- Spotkanie IV. Strategie terapeutyczne i podejście niedyrektywne. (opowieści i metafory).
13.04.2021; w godzinach 16:00-20:00
Zajęcia będą tłumaczone na język polski.
Zapis na szkolenie dotyczy udziału we wszystkich czterech częściach szkolenia. Nie ma możliwości zapisu na pojedyncze spotkania.
Prowadzący szkolenie:
Brent Geary (Phoenix, AZ, USA) - Licencjonowany psycholog. Od roku 1988 Dyrektor ds. Kształcenia w The Milton Erickson Foundation. Bardzo aktywny nauczyciel i wykładowca zarówno w Stanach Zjednoczonych jak i na arenie międzynarodowej. Zajmuje się diagnostyką, profilaktyką i leczeniem zaburzeń psychicznych, emocjonalnych oraz behawioralnych. Współredaktor dwóch prac zbiorowych z zakresu terapii ericksonowskiej, razem z J. K. Zeig „The Handbook of Ericksonian Psychotherapy „ i „The Letters of Milton H. Erickson.” Jest autorem koncepcji postrzegania zjawisk transowych jako ośmiu dymensji.
Był wielokrotnie w Polsce. Prowadził zajęcia w Łodzi w dn. 3-6.09.1991; "Progressing in Ericksonian", w Warszawie 21-23.10.1994 "Fundamental aspect of Ericksonian Psychotherapy”, w Krakowie 18-20.10.1996 "Podróż do wnętrza-terapeutyczne zastosowanie hipnozy” w Gdyni 23-25.10.1996 "Terapia Ericksonowska - wybrane zagadnienia kliniczne”, w Krakowie 16-18.04.1998 "Kiedy myślisz, że możesz – możesz, Depresja i lęk; psychoterapia” oraz w Poznaniu 23-24.04.2001, Psychoterapia zaburzeń psychosomatycznych. Wykładowca podczas V Europejskiego Kongresu Ericksonowskiego, Kraków, 12-15.06.2014.
Rejestracja:
Zajęcia przeznaczone są dla terapeutów posiadających wiedzę i doświadczenie kliniczne związane ze stosowaniem hipnozy w psychoterapii. Warunkiem uczestnictwa jest ukończenie minimum jednego szkolenia z podanych poniżej: - B.3. Królewska droga do nieświadomości - wstęp do Hipnozy Ericksonowskiej w PIE
- A.3. Siła źródła – autohipnoza
- uczestnictwo we wcześniejszych warsztatach (indywidualnych bądź konferencyjnych) Brenta Geary lub J. K. Zeiga
- ukończenie innych równoważnych szkoleń poza PIE.
Aby zarejestrować się na warsztat prosimy o przesłanie uzupełnionego formularza rejestracyjnego do Sekretariatu Instytutu (info@p-i-e.pl).
POBIERZ FORMULARZ REJESTRACYJNY
| Koszt: 790 zł (płatne do 10.02. 2021); 890 zł (po 10.02.2021) | Zapisz na szkolenie |
Opis szkolenia |
szkolenie online: 10.04. 2021; w godz. 9:00-19:00 (z 2-godzinną przerwą obiadową)
dr hab. Joanna Szczepańska-Gieracha
Zapraszamy na szkolenie organizowane przez Polski Instytut Ericksonowski, które odbędzie się on-line 10.04.2021 jeśli często odnosisz wrażenie, że - Twoi pacjenci oprócz fizjoterapii potrzebują także wsparcia psychicznego?
- wspieranie psychiczne Twoich pacjentów jest trudnym zadaniem i bywa powodem Twojego nadmiernego zmęczenia?
- stan pandemii dodatkowo pogorszył sytuację Twoich pacjentów nasilając ich problemy zdrowotne i objawy psychosomatyczne?
- wiedza z zakresu psychoterapii połączona z Twoją pracą fizjoterapeutki/fizjoterapeuty podniesie standard opieki nad Twoimi pacjentami?
- holistyczne podejście do zdrowia Twoich pacjentów zwiększy ich zadowolenie z Twoich usług?
PROWADZĄCA SZKOLENIE
dr hab. Joanna Szczepańska-Gieracha - fizjoterapeutka i certyfikowana psychoterapeutka European Assocciation of Psychoterapy, nauczycielka psychoterapii w Polskim Instytucie Ericksonowskim, profesor na Wydziale Fizjoterapii AWF Wrocław, członkini Komitetu Rehabilitacji Kultury Fizycznej i Integracji Społecznej Polskiej Akademii Nauk (PAN).
"Od 20 lat pracuję z osobami doświadczającymi problemów ze zdrowiem, początkowo jako fizjoterapeutka, a od wielu lat jako psychoterapeutka. Ważne jest dla mnie holistyczne podejście do pacjenta, rozumienie jego problemów w ujęciu biopsycho- społecznym i rozumienie swojej roli w procesie leczenia i rehabilitacji.
Uważam, że każdy profesjonalista pracujący z osobami doświadczającymi problemów ze zdrowiem powinien rozumieć psychologiczne tło i konsekwencje tych problemów. Myślę, że najcenniejsze co możemy dać naszym pacjentom, to stabilne oparcie płynące z naszej wiedzy i umiejętności oraz własny przykład polegający na dbaniu o zdrowie i ochronie własnych granic."
REJESTRACJA NA SZKOLENIE
Koszt szkolenia to 190 zł.
Szkolenie odbędzie się w godz 9:00-19:00 (z 2-godzinną przerwą obiadową między 13 a 15).
Szkolenie przeznaczone jest dla fizjoterapeutów z minimum 2-letnim stażem pracy. Aby zarejestrować się na szkolenie bardzo prosimy o przesłanie wypełnionego formularza rejestracyjnego mailowo na adres info@p-i-e.pl.
POBIERZ FORMULARZ REJESTRACYJNY
Szkolenie jest wstępem do rocznego cyklu szkoleniowego „Psychoterapia dla fizjoterapeutów”, dzięki któremu: - zwiększysz swoją wiedzę z zakresu elementów psychoterapii możliwych do wykorzystania w pracy fizjoterapeuty,
- poznasz metody, które będą skutecznie wspierać Twoich pacjentów w procesie zdrowienia,
- zrozumiesz mechanizmy psychologiczne wspierające proces leczenia i rehabilitacji,
- określisz Twoją rolę w tym procesie i ustalisz granice pozwalające chronić Twoje zdrowie psychiczne,
- zyskasz lepszy kontakt z własnymi zasobami psychicznymi, które są szczególnie ważne w zawodzie fizjoterapeuty.
Więcej informacji na temat rocznego cyklu szkoleniowego "Psychoterapia dla fizjoterapeutów" w programie szkoleniowym 2021/2022.
| Koszt: 190 | Zapisz na szkolenie |
|
|